Jak wybrać odpowiednią wirtualną centralę telefoniczną dla firmy?
Prowadzenie i rozwijaniu biznesu wymaga stosowania z rozwiązań, które pomogą w bieżącym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, przede wszystkim w sprawnej komunikacji z klientami. Choć coraz częściej korzysta się z różnych form porozumiewania się przy użyciu narzędzi elektronicznych, to w wielu przypadkach szybszy i bardziej efektywny jest bezpośredni kontakt i rozmowa. W nowoczesnej firmie nie może więc zabraknąć centrali telefonicznej.
Dlaczego firma potrzebuje wirtualnej centrali telefonicznej?
Każda średnia i duża firma to zwykle dziesiątki lub setki pracowników, który na co dzień kontaktują się z klientami i współpracownikami. Wykonanie takiej ilości połączeń przy wykorzystaniu numerów zewnętrznych byłoby zupełnie nieefektywne. Do zapewnienia prawidłowej komunikacji niezbędna będzie więc centrala telefoniczna, zarówno dla połączeń zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Klasyczne rozwiązanie w postaci fizycznego urządzenia, do którego dochodzą linie zewnętrzne, nie będzie jednak optymalne z uwagi na wysoki koszt zakupu oraz skomplikowaną i drogą konfigurację, a także obsługę. Znacznie lepiej sprawdzi się wirtualna centrala telefoniczna. Jest ona w stanie z powodzeniem zastąpić centralę miejscową, oferując większą funkcjonalność, łatwiejszą modyfikację oraz zdecydowanie niższe koszty działania.
Co może zaoferować wirtualna centrala telefoniczna?
Wirtualna centrala telefoniczna to sposób na integrację wszystkich rozwiązań telekomunikacyjnych – sieci analogowej, telefonii cyfrowej oraz GSM czy telefonii internetowej – przy pomocy specjalistycznego oprogramowania. Technologia PBX (Private Branch Exchange) w wersji cyfrowej daje możliwość wykorzystania VoIP (Voice over IP) oraz funkcjonującej w firmie infrastruktury sieciowej do obsługi połączeń telefonicznych. Za sprawą wirtualnej centrali telefonicznej można korzystać z IVR (Interactive Voice Response), samodzielnego łączenia się z wybranym działem dzięki prezentowanemu głosowemu menu i wybieraniu odpowiednich klawiszy. Połączenia mogą być kolejkowane, co jest niezastąpione przy obsłudze większej ilości połączeń. Możliwe jest także odtwarzanie dowolnych powitań czy tworzenie automatycznych przekierowań.
Jak wybrać wirtualną centralę?
Samodzielny wybór oprogramowania jest trudny. Najlepszą opcją jest skorzystanie z pomocy doradcy telekomunikacyjnego np. MOLL TELECOM SERVICE. Dzięki analizie potrzeb firmy będzie mogła zaproponować rozwiązanie, które najlepiej im odpowie i pozwoli na zintegrowanie centrali z istniejącą infrastrukturą IT np. wykorzystywanymi systemami CRM.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana