Artykuł sponsorowany

Kluczowe parametry pomp ciepła. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Kluczowe parametry pomp ciepła. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Nie ulega wątpliwości to, że pompy ciepła w ostatnich latach stały się coraz częściej zamontowanym urządzeniem grzewczym nie tylko w nowych, ale i modernizowanych budynkach. Wszystko za sprawą tego, że zapewniają one niskokosztowe ogrzewanie oraz podgrzewanie ciepłej wody użytkowej, a do tego są niezwykle ekologiczne. Jeśli więc właśnie planujesz montaż pompy ciepła, sprawdź na jakie jej parametry zwrócić szczególną uwagę.

Efektywność pracy pompy ciepła

Pierwszym i kluczowym parametrem pomp ciepła jest współczynnik wydajności określany jako COP. Jest on niczym innym jak stosunkiem ilości dostarczanego przez pompę ciepła do ilości pobranej przez nią energii elektrycznej. 

Jeśli więc współczynnik COP pompy ciepła jest równy 4, oznacza to w dużym uproszczeniu, że jest ona w stanie dostarczyć 4 kWh energii cieplnej, zużywając przy tym 1 kWh energii elektrycznej. W związku z tym im wyższy współczynnik wydajności COP, tym pompa ciepła jest tańsza w jej użytkowaniu. 

Moc grzewcza pompy ciepła

Kolejną istotną kwestią przy zakupie i montażu pompy ciepła, który oferuje we Wrocławiu i okolicy między innymi firma Conpro jest jej moc grzewcza. Nigdy nie powinna być ona jednak dobierana „na oko”, a na podstawie wyliczeń związanych z zapotrzebowaniem na energię cieplną w danym budynku, w których uwzględnia się między innymi:

  • powierzchnię budynku,
  • rodzaj zastosowanej izolacji termicznej w budynku,
  • preferencje mieszkańców co do temperatur panujących w pomieszczeniach. 

Dostosowanie pompy ciepła do odbiorników ciepła

Decydując się na montaż pompy ciepła, nie można także zapominać o tym, że powinna być ona w pełni dostosowana do rodzaju odbiorników ciepła. Jeśli więc w budynku zastosowane są grzejniki niskotemperaturowe lub ogrzewanie powierzchniowe należy wybrać niskotemperaturową pompę ciepła. 

W przypadku klasycznych grzejników, w których temperatura czynnika grzewczego dochodzi do nawet 90 stopni Celsjusza, należy natomiast postawić na wysokotemperaturowe pompy ciepła. 

Temperatury pracy pompy ciepła

Efektywność pracy pompy ciepła zależy od wielu czynników, a jednym z nich jest temperatura na zewnątrz. Kupując ją należy więc sprawdzić nie tylko to do jakich ujemnych temperatur jest ona w stanie ogrzewać budynek, ale także to jak w związku z tym zmienia się jej współczynnik COP. 

W większości modeli przy temperaturze za oknem wynoszącej -10 stopni Celsjusza zaczyna on bowiem znacznie spadać, co oznacza, że ogrzewanie budynku pompą ciepła staje się w tym okresie droższe, gdyż dostarcza ona mniej ciepła, zużywając 1 kWh prądu. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.